كتاب گاو بنفش اثر ست گادين

۵۴ بازديد

كتاب گاو بنفش اثر ست گادين

qrr6_k2.jpg

گاوها بعدازآنكه يكي، دو تا و يا اصلاً ده تا از آن‌ها را ببينيد ديگر خسته‌كننده مي‌شوند. يك گاو بنفش اما در ميان اين‌همه گاو يك‌شكل براي خود چيزي است. ست گادين در كتاب گاو بنفش به ما مي‌آموزد در هر چيزي كه مي‌سازيم يا هر كاري كه مي‌كنيم يك گاو بنفش بگذاريم تا چيزي خلق كنيم كه توجه‌ها را به خود جلب كند.

كتاب گاو بنفش اثر ست گادين كه نخستين بار در سال ???? منتشر شد در رده‌ي آثار خودياري قرار مي‌گيرد و از موضوعات اصلي آن مي‌توان به كارآفريني و بازاريابي اشاره كرد. اين كتاب براي كار‌آفريناني است كه مي‌خواهند كالايي توليد كنند كه در وهله‌ي اول، ارزش توليد و تبليغ را داشته باشد. برگردان فارسي كتاب گاو بنفش با ترجمه‌ي شايان تقي‌نژاد و از انتشارات آموخته در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ست گادين، نويسنده‌ي تأثيرگذار دنياي كسب‌وكار

 ست گادين، نويسنده‌ي كتاب گاو بنفش، خود كسي است كه بيش از ?? اثر پرفروش درزمينه‌ي كسب‌وكار دارد و با آثارش طرز تفكر معمول درباره‌ي بازاريابي را تغيير داده است. از ديگر آثار او كه به زبان فارسي نيز برگردانده شده‌اند مي‌توان به به جعبه دست نزن، شيب،‌ همه‌ي بازارياب‌ها دروغ‌گو هستند و‌ مهره‌ي حياتي اشاره كرد. او نامزد دريافت جايزه‌ي بهترين اثر ناداستان به انتخاب گودريدز شده است. ست گادين از سخنرانان محبوبي است كه تاكنون هجده اثر از او منتشر شده و خود از كارآفرينان و مديران بسيار موفق است.

فصل‌بندي متفاوت گاو بنفش

شيوه‌اي كه ست گادين در فصل‌بندي كتاب گاو بنفش پيش‌گرفته است خود باعث مي‌شود اين كتاب از اين نظر منحصربه‌فرد باشد. گادين اين اثر خود را به ?? بخش تقسيم كرده است و هر بخش در حقيقت مقاله‌ي كوتاهي است كه به همان موضوع موردبحث بخش قبلي و پس از خود مي‌پردازد و به‌آساني و به‌سرعت مي‌توان مطالعه‌اش كرد. در هر بخش كتاب نكته‌اي است كه بايد درباره‌اش انديشيد و برخي از اين بخش‌ها تنها يك يا دو پاراگراف طول دارند.

خوب بودن كافي نيست

اگر مي‌خواهيد توجه‌ها را به خود جلب كنيد، تنها كافي نيست كه خيلي خوب باشيد. بايد منحصربه‌فرد باشيد. اين تمام چيزي است كه گادين در كتاب گاو بنفش مي‌خواهد به مخاطب بياموزد. ايده‌ي كتاب گاو بنفش از داستاني در كشور فرانسه و منظره‌اي پر از گاوهاي شيرده سياه‌وسفيد مي‌آيد. گرچه گاوها زيبا هستند اما آن‌قدر شبيه به هم‌اند كه به‌مرورزمان ديگر ديده نمي‌شوند. اين در حالي است كه يك گاو بنفش در اين ميان، مي‌تواند حسابي توجه‌ها را به خود جلب كند.

گاو بنفش بسيار الهام‌بخش است چراكه شما را به داشتن ديدي متفاوت نسبت به دنبال تشويق مي‌كند. گادين شما را به امتحان راه‌هاي جديد دعوت مي‌كند و صحنه‌هايي خلق مي‌كند كه شوق خاص بودن را در مخاطب برمي‌انگيزد. مخاطب پس از مطالعه‌ي كتاب مي‌خواهد با ايده‌هاي جديد و منحصربه‌فردش شناخته شود.

احتياط خطرناك است

ست گادين در كتاب گاو بنفش به‌كرات خواننده را به خطركردن تشويق مي‌كند و از فوايد آن مي‌گويد. گادين جمله‌اي دارد كه مي‌گويد: احتياط خطرناك است و بيش از صد مثال مي‌آورد تا ثابت كند شركت‌هايي كه محتاطانه رفتار مي‌كنند عاقبت بازار را به شركت‌هاي ريسك‌پذير مي‌بازند. محتاط بودن شما را به موفقيتي كه خواستارش هستيد نمي‌رساند. بااين‌حال اما هستند بسياري از افراد كه ترجيح مي‌دهند راه امن‌تر را انتخاب كنند و هرگز آن‌چنان‌كه بايد ديده نمي‌شوند. ديده شدن در دنياي امروزي از ملزومات پيشرفت است.

اولين باشيد

به‌جاي آنكه تمام سرمايه‌مان را صرف رسانه‌هاي جمعي كنيم كه در ‌آن هر پيامي صرفاً تنها سروصداي بيشتر است، بايد گاو بنفش خود را پيدا كنيم و در جمعيت ديده شويم. در اصل، مردم اگر نيازي نداشته باشند تا به آن‌ها پاسخ داده شود، پيامتان را نمي‌بينند.

بهتر است نياز مخاطب خود را بيابيد و محصولي توليد كنيد كه پاسخگوي اين نياز باشد. چه محصولي مرتبط با اين نياز مي‌توانيد توليد كنيد كه پيش‌ازاين توليد نشده است؟ اولين بودن يعني منحصربه‌فرد بودن. شما بايد آن گاو بنفش را توليد كنيد و نه‌تنها بايد آن را توليد كنيد كه بايد آن را به كار بگيريد.

ست گادين در كتاب گاو بنفش بيان مي‌كند بازاريابي هدفمند بسيار مهم‌تر از بازاريابي جمعي است. هدفي را بيابيد كه نيازي داشته باشد و سعي كنيد پاسخگوي آن نياز باشيد. هدف را بيابيد و آن را اسباب پيشرفت خود قرار دهيد.

گاو بنفش را به كار بگيريد

نويسنده هم‌چنين بيان مي‌كند كه پيدا كردن گاو بنفش آسان است؛ اين به كار بستن آن است كه مشكل است. ست گادين به اين موضوع اشاره مي‌كند كه دليل اصلي كه سبب مي‌شود شركت‌ها سراغ گاو بنفش نروند آن است كه از اين كار مي‌ترسند و ترجيح مي‌دهند جانب احتياط را بگيرند. نتيجه آن‌كه براي افرادي كه خواستار خطر كردن هستند يك دنيا فرصت وجود دارد. گادين در كتاب گاو بنفش درباره‌ي خطرات پيروي مطلق از مدير نيز صحبت مي‌كند.

«به نظر مي‌رسد ما دو انتخاب بيشتر نداريم؛ يكي آنكه نامرئي، بي‌نام‌ونشان و از چشم منتقدين به‌دور باشيم، و ديگر آنكه گاو بنفش و بزرگي و خاص‌بودن را برگزينيم.»

چرا براي مهماني هميشه بستني وانيلي مي‌خريم؟ چون انتخاب محتاطانه‌اي است؛ اما متأسفانه انتخابي نيست كه همه را به وجد بياورد و باعث شود همه درباره‌اش صحبت كنند.

برشي از كتاب

… در بازاري شلوغ، همرنگ بودن مساوي است با شكست. در بازاري شلوغ، متفاوت نبودن با نامرئي بودن يكي است.

… اگر منحصربه‌فرد هستيد، امكانش هست كه برخي شما را نپسندند. اين موضوع جزوي از تعريف منحصربه‌فرد بودن است. تحسين جمعي و دائمي نصيب هيچ‌كس نمي‌شود. بهترين چيزي كه يك آدم ترسو مي‌تواند انتظارش را داشته باشد دور از توجه بودن است. انتقادها هميشه به‌سوي كسي كه متفاوت است سرازير مي‌شوند.

… اگر منحصربه‌فرد بودن را در آينده‌ي محصولي نمي‌بينيد،‌ اگر نمي‌توانيد آينده‌اي را كه در آن مردم مجذوب محصولتان شده‌اند تصور كنيد، زمان آن رسيده كه بپذيريد بازي تغيير كرده است. به‌جاي آنكه روي محصولي شكست‌خورده سرمايه‌گذاري كنيد، سود و سرمايه‌تان را روي چيزي جديد صرف كنيد.

سخن آخر

شايد كتاب را كه بازكنيد از سادگي نثر و خوش‌‌خوان بودن كتاب تعجب كنيد. گادين استاد بيان مفاهيم سخت با كلامي ساده است. ست گادين در كتاب گاو بنفش با آوردن مثال‌هاي عيني به مخاطبان خود منحصربه‌فرد بودن را مي‌آموزد. اين كتاب به شما و هركسي كه مي‌خواهد در دنياي شلوغ كسب‌وكار اين روزها منحصربه‌فرد باشد پيشنهاد مي‌شود.

اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ي كتاب گاو بنفش اثر ست گادين هستيد، همين حالا مي‌توانيد آن را از وب‌سايت كاواك خريداري نماييد.

خريد كتاب گاو بنفش از كاواك

 

برترين مشاورين انتخاباتي معرفي كشور

۴۷ بازديد

برترين مشاورين انتخاباتي

برترين مشاورين انتخاباتي معرفي كشور

 

 

مشاوره انتخاباتي

برترين مشاورين انتخاباتي معرفي كشور


لطفا فيلم راز موفقيت در انتخابات : كو گو وگزيده گو چون در https://www.aparat.com/v/GqUnj در اپارات مشاهده فرماييد.


 

يكي از دغدغه هاي هر انتخابات و هر نامزد و يا كانديداي محترمي تحليل و علل موفقيت و يا شكستهاي نامزدهاي انتخاباتي دوره هاي قبل است .در هر دوره يكي از

رفتارها و عوامل در اين ميان پر رنگ تر جلوه نموده است اما در اين رهگذر سخنراني سياسي از اهميت بسيار ويژه و استراتژيكي برخوردار است.

سخنرانيهاي برتر جهان و مخصوصا سخنرانيهاي مقام معظم رهبري و امام و يا  ديگران بزرگان مخصوصا نفرات برتر كانديدهاهاي رياستجمهوري و يا مجلس و يا شوراي

شهر كه هيچكدام را هم نبايد هرگز از زياد برد. در اين سلسله مقالات مازيار مير با نگاهي نو قصد دارد پيرامون تخصص بيش از دودهه سخنرانيهاي گسترده سياسي خود

تجربيات خود را در اين زمينه به شما منتقل نمايد .

متاسفانه امروز در هر سايت اينترنتي دوره هاي آموزش سخنراني مجازي مكاتبه اي و….. برقرار است اما بايد اذعان نمود سخنراني سياسي مهارتي است فراتر از

سخنوري و يا سخنراني هاي عادي هرچند كليات يكي است اما كسي كه تا كنون پشت تريبون يك سخنراني سياسي و جهت دار حضور پيدا نكرده است هرگز حق

آموزش سخنراني سياسي را نداشته و ندارد و تا بحال در كل جهان هم من چنين چيزي كه الان در ايران مد شده نديدم و شايد بد نباشد مراجعه كنيد به صفحات اول

سرچ موتور جستجوگر گوگل و اموزش سخنراني با مدرسان جوان آماتور و كاملا بي تخصص و بي تجربه و…. آري اين فقط يك دزدي آشكار به لحاظ نياز و محدوديت روز

جامعه است ولاغير


لطفا و حتما مقاله مشاورانتخاباتي را هم مطالعه فرمائيد.


اينكه بتوانيد مانند بزرگان ايران و جهان داراي قدرت منحصر بفردي در زمينه سخنراني باشيد يك مسئله كاملا تخصصي است و از آن تخصصي تر آشنايي با رمز و رازهاي

زبان بي زباني يا زبان بدن است. سلاحي كاملا استراتژيك منحصر بفرد كه كمتر در جامعه به آن.مسلط هستند و اطلاعات كاملي پيرامون آن نداشته و صرفا با خواندن يك

داستان پرداز غير علمي بنام آلن پيز آنرافرا گرفته و پايه و اساس علمي هم نداشته و ندارند حتي برخي افراد بيسواد با دادن قالي مدارك و توصيه نامه هايي هم دريافت

نموده اند كه پر واضح است كاملا بي ارزش است.

آري سخنراني داري دو.بعد تخصص ي است هنر كلامي و هنر غير كلامي كه.در اين سلسله مقالات به هر دو.دسته از رفتارها ي حرفه اي خواهيم پرداخت و.نقش مشاور

انتخاباتي.در هدايت و رهبري اين الگوهاي حرفه اي را براي كانديداهاي مجلس و يا نمايندگان كانديداهاي رياست جمهوري تعريف و تبيين خواهيم نمود.

يك سخنران سياسي داراي دو شمشير است شمشير عيان ارتباطات موثر و كلامي است كه مطابق آخرين كتاب پر فروش جهان.داراي ???تكنيك حرفه اي است اما

شمشير دوم.دانش و هنر ارتباطات غير كلامي است كه قسمت اول آن هنر كاربرد و استفاده از زبان بدن يا زبان مخفي است و قسمت دوم آن كه بسيار مهمتر از قسمت

اول است فهم و درك همه جانبه زبان بدن است فهم و درك غلط آفتي بس خطرناك و بسيار مهلك و كشنده است .

 


لطفا مقاله بهترين مشاور انتخابات اصناف در سراسر كشور را مطالعه فرماييد.


 

فروش سانروف دست دوم و انواع آن

۸۶ بازديد

امروزه بسياري از افراد به دنبال فروش سانروف دست دوم هستند تا آن را روي ماشين خود نصب كنند. در واقع بايد بدانيد بسياري از ماشين ها داراي سانروف نمي باشند ولي شما مي توانيد آنها را روي ماشين خود نصب كنيد و از ويژگي هاي آن بهره مند شويد. شما اگر مي خواهيد سانروف را روي ماشين خود نصب كنيد بايد بدانيد كه آن هم انواع مختلفي دارد و براي نصب آنها بايد با انواع متفاوتي كه دارند آشنايي لازم را به دست آوريد. به عنوان مثال شما مي توانيد به دنبال فروش سانروف استوك و يا ... باشيد كه هر يك از آنها بر اساس ويژگي هاي متنوعي كه دارند روي ماشين هم بر اساس آن ويژگي ها بايد نصب شوند.

آشنايي با فروش سانروف دست دوم و انواع آن :

 سانروف يك قطعه متحركي مي باشد كه آن را روي سقف ماشين تعبيه كرده اند، هدف اصلي از نصب آن جذب كردن نور و وارد شدن جريان هوا به درون كابين مي باشد. براي فروش سانروف دست دوم شما بايد به دنبال يكي از نمونه هاي آن باشيد كه شيشه آن با شيشه ماشين يك جنس داشته باشند، در اين صورت زيبايي بيشتري خواهند داشت. شما به راحتي مي توانيد آن را باز و بسته كنيد و همچنين هواي مورد نياز را هم براي سرنشينان تامين مي نماييد. نحوه عملكرد و كنترل آنها به دو صورت الكترونيكي و دستي مي باشد.

utz4_x1.jpg

فروش سانروف دست دوم

در نوع اول بايد سرنشين براي باز و بسته كردن آن از دست خود كمك بگيرد، ولي در نوع دوم به صورت الكترونيكي مي تواند آن را باز و بسته كند. شما زماني كه مي خواهيد اقدام به خريد و فروش سانروف دست دوم نماييد بايد به نوع آن دقت بسيار زيادي داشته باشيد. برخي از مهمترين مدل هاي سانروف مانند فروش سانروف استوك عبارت مي باشد از :

1. سانروف داخلي :

به طور معمول در بسياري از خودروها از سانروف هايي كه داخلي هستند استفاده بسيار زيادي مي شود. در اين مدل از فروش سانروف دست دوم شما بايد بدانيد كه پنل ها وارد سقف مي شوند اما فضاي آنها به هيچ عنوان كاهش پيدا نمي كند، چرا كه آنها نياز به سقف ضخيم تري دارند. در گذشته قسمت متحرك آن را با جنس بدنه هماهنگ مي ساختند، به عنوان مثال اگر بدنه فلزي بود رنگ سانروف را هم به رنگ فلز در مي آورند. اما اكنون با گذشت زمان ديگر پنل هاي فلزي كاربرد زيادي ندارند و جاي خود را به صفحه هايي كه شيشه اي هستند داده اند.

2. سانروف اسپويلر :

افرادي كه فروش سانروف دست دوم را بر عهده دارند به طور معمول اين نوع از سانروف را به خودروهايي كه اندازه كوچك تري دارند پيشنهاد خواهند داد. جنس آنها از شيشه مي باشد و حركت آنها هم به وسيله موتورهاي الكتريكي انجام مي شود كه در دو زاويه حركت دارند يكي از آنها عقب و ديگري هم به جلو مي باشد. براي نصب اين نوع سانروف به زمان بيشتري نياز است تا دكمه الكتريكي آن را هم در خودرو تعبيه كنند. در واقع بايد بدانيد بسيار ياز افرادي كه خودروي كوچكي مانند 206 دارند مي توانند از اين مدل سانروف استفاده كنند.

فروش سانروف دست دوم

3. سانروف پاپ آپ :

از ديگر انواع سانروف كه شما مي توانيد زمان فروش سانروف دست دوم آن را خريداري كنيد اين نوع مي باشد. اين سانروف دستي مي باشد و شما به راحتي مي توانيد آن را از سقف جدا كنيد، بسياري از افرادي كه نصب اين سانروف ها را بر عهده دارند، آنها را به صورت زاويه دار نصب مي كنند. شما براي نصب اين سانروف ها مي توانيد به افرادي كه در اين زمينه تخصص دارند مراجعه كنيد تا به بهترين نحو ممكن سانروف مورد نظر خود را نصب نمايند، آنها به خوبي با شيوه نصب آشنايي دارند و به همين دليل بدون هيچ اشكال و ايرادي آنها را در مناسب ترين قسمت سقف ماشين نصب مي كنند.

4. سانروف جمع شونده :

از ديگر انواع سانروف هايي كه شما مي توانيد هنگام فروش سانروف دست دوم آنها را خريداري كنيد نوع جمع شونده آن مي باشد. به طور معمول جنس آن از برزنت است و شما مي توانيد آنها را روي سقف خود نصب كنيد شيوه نصب آنها به گونه اي مي باشد كه از قسمت شيشه جلويي ماشين تا انتها اين برزنت ادامه دارند و به صورت الكترونيكي باز و بسته مي شود. نصب اين شيشه ها هم زمان زيادي مي برد و به همين دليل شما بايد براي نصب آنها به افرادي كه تخصص بيشتري دارند مراجعه كنيد. اين دسته از افراد از آنجايي كه تخصص زيادي دارند در كمترين زمان مي توانند سانروف را نصب كنند.  قابليت جمع شوندگي سانروف ها بسيار عالي مي باشد و در كمترين زمان مي توانيد آنها را باز و بسته كنيد به طور معمول رنگ برزنت سانروف مشكي مي باشد، ولي البته شما مي توانيد بر اساس نوع ماشين خود يكي از رنگ هاي ديگر آن را خريداري كنيد.

فروش سانروف دست دوم

5. سانروف جداشونده :

 در اين مدل از فروش سانروف دست دوم پنل آنها به طور كامل از جاي كنده مي شود و به نوعي بايد بدانيد كه خودرو در اين حالت كانورتيبل مي باشد. البته كه بايد بدانيد استفاده از اين نوع سقف بيشتر در ماشين هايي به كار مي رود كه بسيار لوكس هستند، و در ماشين هاي ديگر هم مي توانيد آنها را نصب كنيد. البته كه بايد براي خريد آنها بايد هزينه بيشتري پرداخت كنيد. بسياري از افرادي كه مايل هستند سانروف هاي لوكس و زيبايي را روي ماشين خود نصب كنند مي توانند اين مدل را خريداري كنند.

6. سانروف چشم انداز :

براي فروش سانروف دست دوم جديد و به روز مي توانيد اين مدل را انتخاب كنيد شما مي توانيد به صورت تك شيشه با چند تكه روي سقف نصب كنيد. يكي از ويژگي هاي اصلي و مهمي كه اين شيشه ها دارد اين است كه عقب و جلو را به خوبي پشتيباني مي كند.

فروش سانروف دست دوم

7. سانروف لندولت :

اين مدل از سانروف بيشتر روي خودروهايي كه لوكس و تشريفاتي هستند نصب مي شود و بيشتر سرنشينان عقب را پشتيباني مي كند.

 

 

بهترين روش براي برش استيل

۷۱ بازديد

بهترين روش براي برش استيل

استيل نوعي آلياژ از تركيب آهن و كربن مي باشد كه مقدار عنصر كربن در حدود دو درصد از جرم اين فلز را تشكيل ميدهد. به دليل استحكام و انعطاف پذير بالاي استيل ، اين فلز در صنعت كاربردهاي فراواني دارد.

در ادامه به روش هايي از برش استيل اشاره مي كنيم.

برش فلزات به دو روش مدرن و سنتي انجام مي گيرد. استيل را مي توان با روش هاي مختلفي همانند فرزكاري ، هواگاز، سنگ زني ، سمباده زني ، گيوتين ، پلاسما، ليزر و واترجت برش داد. استفاده از برش پلاسما براي استيل 0.5 تا 170 ميلي متر مناسب مي باشد. اين روش از روش هواگاز بهتر و كيفيت بالاتري دارد و علاوه بر اين ها روش پلاسما از روش هواگاز سرعت بالاتري نيز دارد. ولي استفاده از روش پلاسما معايبي نيز دارد از آن  قبيل مي توان به اين مورد اشاره كرد كه پلاسما براي محيط زيست بسيار مضر است و براي بدن انسان و طبيعت بسيار خطرناك مي باشد. همچنين در صورت خرابي تعميرات سخت و پر هزينه اي دارد و در كل برش پلاسما هزينه هاي بالايي را در بر مي گيرد. همچنين روش برش پلاسما  امواج صوتي مضري توليد مي كند كه عليرغم اينكه انسان آن را متوجه نمي شود ولي به گوش بسيار آسيب مي رساند.

برشكاري ورق استيل با ليزر

در برشكاري با ليزر يك پرتوي ليزر كه معمولا ناديدني است، در منبع توليد ليزر ايجاد مي شود  و توسط آينه ها به سمت نازل برش هدايت و توسط يك لنز متمركز مي شود. فاصله لنز نسبت به محل ورق قابل تنظيم مي باشد تا بتوان نقطه كانوني پرتو را در ارتفاع مناسب دريافت كرد. پرتوي قوي نور به سرعت دماي قطعه كار را بالا مي برد و ماده را ذوب مي كند. در اين روش يك جت گاز، مواد را از ناحيه برش بيرون زده و يك برش پيوسته به وسيله حركت پرتوي ليزر ايجاد مي شود. گاز كمكي (گاز برش) جهت محافظت و خنك كردن لنز و همزمان جهت كنار زدن ماده ذوب شده از شيار برش استفاده مي شود.

qexb_z5.jpg

مزاياي برشكاري ورق با ليزر

به طور كلي مي توان برشكاري ورق با ليزر را به صورت زير بيان كرد:

?سرعت بالا برش در مقايسه با ساير روش ها، به عنوان مثال يك ليزر CO2 1500 وات مي تواند فولاد نرم با ضخامت ? ميلي متر را با سرعت ??? متر بر دقيقه برش دهد.

?در بيشتر موارد اجزاي برش بعد از برش بدون هيچ عمليات اصلاحي، بلافاصله آماده كاربرد است.

?پهناي برش (پهناي شيار) بسيار باريك است (بين ??? تا ? ميلي متر). قطعات داراي جزئيات و شكل هاي پيچيده بدون محدوديت و نگراني از حداقل شعاع داخلي كه توسط فرزكاري و ساير روش هاي ماشين كاري مشابه تحملي مي شود، قابل ايجاد است.

?فرايند به طور كامل قابل كنترل توسط ماشين هاي CNC است. اين مزيت همراه با عدم ضرورت به كار بردن آرايش پيچيده جيگ ها به اين معني خواهد بود كه به طور مثال تغيير عمليات برش از محصول الف از جنس فولاد به محصول ب از جنس پليمر در كسر دقيقه انجام مي پذيرد.

?اگرچه برش ليزر يك فرايند حرارتي است، منطقه حقيقي كه توسط ليزر گرم مي شود بسيار كم است و بخش عمده ماده گرم شده از محل برش خارج مي شود بنابراين مقدار گرماي ورودي به حجم ماده بسيار كم است. HAZ بسيار كوچك است و از اعوجاج اجتناب مي شود كه براي برش فلز استيل براي ساخت تابلو مناسب مي باشد.

?اين فرايند يك فرايند بدون تماس است، به اين معني كه قطعه كار نياز به گيره بندي پيچيده ندارد و كافي است زير پرتو موقعيت دهي شود. مواد انعطاف پذير و بسيار نرم مي توانند با دقت فوق العاده بريده شوند و در حين برش جا به جا نشوند.

?باريكي عرض شيار و عدم وجود نيروهاي مكانيكي بر روي ورق تحت برش: طراحي و چينش قطعات توليدي بر روي ورق مي تواند بسيار نزديك به يكديگر باشد. بنابراين دورريز مواد مي تواند به حداقل برسد. در بعضي موارد اين مزيت تا آن جا پيش مي رود كه هيچ دور ريزي بين قطعات مجاور نيست.

?اگرچه سرمايه اوليه براي تهيه ماشين برش ورق با ليزر قابل توجه است، هزينه كاركرد و عمليات دستگاه كم است. همانند روش هاي برش مكانيكي تيغه يا ابزار خاص گران و مصرف شونده اي نياز نخواهد بود.

?محيط كار تميز بوده و كارايي بالاست و رضايت كاركنان را در پي دارد و با روش هاي توليد ديگر قابل رقابت شديد است.

?? – ماشين برشكاري ورق با ليزر در مقايسه با بسياري ديگر از روش هاي برش مكانيكي بسيار امن است.

 

منبع : تابلو الماس

 

به چه شيرآلاتي توكار گفته مي شود؟

۸۸ بازديد

به چه شيرآلاتي توكار گفته مي شود؟

 

بعد از تحول بزرگي كه در توليد شيرآلات ساختماني رخ داد، توليد شيرهاي توكار را مي‌توان بزرگترين تحول صنعت شيرآلات، به خصوص در ارتباط با طراحي معماري و دكوراسيون ساختمان به حساب آورد . به شيرآلاتي كه تمامي مكانيزم‌هاي آن نظير لوله‌ها و اتصالات، كارتريج، دايورتر و … درون ديوار قرار مي‌گيرد و تنها قاب روي مغزي و دسته شيرآلات بيرون ديوار اجرا مي‌شود و قابل رويت است، شيرآلات توكار گفته مي شود . اين نوع طراحي براي شيرآلات فضاي بيشتري در اختيار طراحان و معماران جاي داده است و تحولي شگرفي در طراحي داخلي ساختمان ايجاد كرده است.

 

نحوه نصب شيرآلات توكار

 

اكثر افراد فكر مي‌كنند شيرآلات توكار را تنها در خانه‌هاي تازه ساخت مي‌توان به كار برد، در حالي كه اين تصور كاملا اشتباه مي باشد. در خانه‌هاي قديمي نيز مي‌توان از اين شيرآلات استفاده نمود و به راحتي آنها را نصب كرد. بيشتر شيرآلات توكار نحوه نصب مشابهي را دارا هستند. با اين حال امكان دارد برخي شيرآلات به علت داشتن آپشن‌هاي خاص يا هر دليل ديگري روش نصب متفاوتي داشته باشند. حتي امكان دارد روش نصب شير روشويي، دوش، توالت و ظرفشويي نيز با يكديگر تفاوت داشته باشد.

 

در هر صورت نصب شيرآلات بخصوص شيرهاي توكار يك كار تخصصي مي باشد كه بهتر است توسط يك فرد متخصص و ماهر صورت بگيرد. اما اگر خودتان اندكي مهارت داشته باشيد با ديدن فيلم‌هاي آموزشي، كاتالوگ محصول، يا خواندن مقالاتي مانند راهنماي نصب شيرآلات توكار در سايت هاي گوناگون روش نصب آن را فرا بگيريد.

 

استفاده از نقشه لوله كشي بسيار مهم است

 

نكته حائز اهميت ايت است  كه نقشه لوله كشي بايد از قبل تهيه شده باشد و تمام لوله‌ها و اتصالات پشت پوشش ديوار و بصورت توكار نصب گردند زيرا هيچ كدام از اين تجهيزات نبايد قابل ديدن باشند. در خانه‌هاي قديمي نيز بهترمي باشد از نقشه لوله كشي استفاده شود تا كار تخريب ديوارها و نصب شيرآلات در زمان كمتر و با هزينه كمتر انجام شود.



 

نحوه انتخاب شير توكار توالت

 

شيرآلات توالت فرنگي و ايراني اندازه‌هاي خاص خود را دارند به همين دليل قبل از انتخاب شيرآلات توكار، بايد نوع توالت خود را انتخاب نماييد. اينكه توالت ايراني مي‌خواهيد يا فرنگي، آيا توالت فرنگي شما از نوع وال هنگ است و … اهميت زيادي دارد زيرا تغييرات در مراحل بعدي سخت و هزينه بردار خواهد بود.

نكات مهم در خريد شيرهاي توكار

 

كيفيت مغزي يا اينفينيتي شيرآلات توكار  داراي اهميت زيادي هستند. كيفيت پايين مغزي در اين نوع شيرآلات، احتمال ايجاد نشتي و هزينه‌هاي تعمير بسيار بالايي را داراست؛ بنابراين در هنگام خريد شيرآلات توكار، توجه ويژه‌اي به كيفيت مغزي داشته باشيد.

همراه با شير بايد بازويي، سقفي، ديواري، براكت، زانويي، سردوش و شلنگ نيز خريداري شود و نكته مهم اين است اين تجهيزات بايد هماهنگي كامل با شيرآلات داشته باشند. در غير اين صورت نتيجه نهايي با مشكلاتي از قبيل كاركرد نادرست، يا عدم زيبايي مورد انتظار رو به رو خواهد شد.

هنگام خريد مغزي توكار، از موجودي كاور رويي و تنوع آن اطمينان حاصل كنيد. زيرا بعد  از خريد تنها از كاور همان برند مي‌توانيد استفاده كنيد. بنابراين بهتر است در هنگام خريد شيرآلات توكار و متعلقات آن همگي اجزا از يك برند تهيه شده باشد تا از بروز مشكلات جلوگيري شود.

qkew_image1.jpg 

معايب شيرآلات توكار چيست؟

 

نصب دشوار

نصب شيرآلات توكار نسبت به شيرآلات روكار سخت‌ترمي باشدو براي اين كار نياز به زمان بيشتر، تجهيزات و كمك گرفتن از متخصص نياز داريد؛ زيرا بايد تمام لوله‌كشي‌ها و قسمت‌هاي خاصي از شير درون ديوار قرار بگيرند.

 

هزينه بالاي اجرا

يكي از فاكتورهاي مهم در خريد و نصب شيرآلات هزينه‌هاي آن مي باشد. اجراي اين شيرآلات درون ديوار انجام شده و در خانه‌هاي قديمي نياز به تخريب بخشي از ديوار و جايگذاري لوله‌ها و اتصالات دارد كه همه اين موارد باعث بالا رفتن هزينه‌هاي اجرا و عمل  خواهند شد.

 

تعمير سخت

امكان دارد قسمت خارجي شيرآلات توكار شما خراب شوند در اين صورت به راحتي به قسمت معيوب دسترسي داشته و مي‌توانيد آن را تعمير كنيد ولي اگر قسمت‌هاي نصب شده در ديوار دچار خرابي بشوند بايد ديوار را خراب كرده تا بتوانيد آن را تعمير كنيد. اينكار هم زمان زيادي نياز دارد، هم هزينه بالايي در پي خواهد داشت.

 

البته بايد اشاره كرد كه برخي از مدل‌هاي نسل جديد شيرآلات توكار، براي تعمير نيازي به تخريب ديوار ندارند و تنها با باز كردن چند مهره مي‌توان آن را از ديوار خارج كرده و پس از عيب يابي و تعمير دوباره نصب كرد.

 

نياز به فضاي كافي در ديوار

شايد شيرهاي توكار در خانه‌ها و فضاهاي كوچك بهترين انتخاب باشند، اما در اينجا ضخامت ديوار اهميت  خاصي پيدا مي‌كند و براي نصب شيرآلات توكار و تجهيزات وال هنگ مانند فلاش تانك توكار، نياز به فضاي كافي در ديوار است. به همين دليل در ديوارهايي با ضخامت كم امكان نصب اين تجهيزات وجود ندارد.



 

آسيب به ديوارها

در صورت خرابي لوله‌ها و شيرآلات امكان نشتي آب و نفوذ آن به ديوار وجود دارد. اين نشتي مي‌تواند باعث آسيب ديدن ديوار شود. البته در برخي از مدل‌ها از صفحه فلزي نگهدارنده و لاستيك ديافراگم استفاده مي‌شود تا امكان نفوذ آب و در پي آن خرابي ديوار وجود نداشته باشد.

 

گرفتگي توسط رسوبات

در اكثر شيرهاي توكار از سوپاپ يا دايورتر براي انتقال آب به سر دوش استفاده مي‌شود. از آنجايي كه آب هميشه رسوباتي همراه خود دارد با گذشت زمان موجب گرفتگي، كاهش فشار آب يا حتي شكستن سوپاپ مي‌شود. در بعضي مدل‌ها با حذف كردن سوپاپ و تعبيه دايورتر در كارتريج از اين مشكل جلوگيري مي‌شود.



 

مزاياي استفاده از شيرآلات توكار چيست؟

 

شيرآلات توكار به علت قرار گرفتن در ديوار از يك لايه محافظ شامل ميشوند كه موجب مي‌ گردد صدمات خاصي به آنها وارد نگردد و در برابر پوسيدگي نيز مقاوم‌ترو مستحكم تر باشند. همين موضوع باعث افزايش عمر شيرهاي توكار مي‌ گردد.

اين شيرآلات نسبت به شيرآلات كلاسيك اهرمي زيبايي بيشتري دارند و مي‌توانند فضاي سرويس بهداشتي را خاص و لوكس جلوه دهند.

شيرآلات توكار نياز به فضاي كمتري دارند و براي محيط‌هاي كوچك بسيار مناسب مي باشند.

تميز كردن اين شيرآلات بسيار راحتتر از شيرآلات روكار است.

كاهش در مصرف آب يكي از مهمترين مزاياي شيرآلات توكار مي باشد.

 

قيمت شيرآلات توكار

 

به طور كلي بايد گفت قيمت شيرآلات توكار تفاوت چنداني با شيرآلات روكار ندارد. بسته به برند مورد نظر، كيفيت و آپشن‌ها، قيمت شيرآلات توكار متغير است. شما مي‌توانيد قيمت به روز بهترين برندهاي شيرآلات توكار را در وب سايت چلونگر مشاهده كنيد.

 

فروشگاه اينترنتي چيست؟

۸۴ بازديد

فروشگاه اينترنتي چيست؟

 

به سايت ها و شركت هايي كه كالاها يا خدمات خود را به صورت آنلاين و در فضاي اينترنت به فروش مي رسانند، فروشگاه اينترنتي مي گويند اما توجه داشته باشيد كه در اين مقاله ما 11 سايت خريد آنلاين كالاي فيزيكي را مورد بررسي قرار مي دهيم يعني تنها سايت هايي كه كالاي فيزيكي به فروش مي رسانند و براي فروشگاه هايي كه خدمات اينترنتي عرضه مي كنند مطلبي جدا منتشر خواهيم كرد.

فروشگاه اينترنتي چيست و چگونه كار ميكند؟ | CGR 

در اين مقاله سعي كرده ايم فروشگاه ها را بر اساس فاكتورهاي مختلفي مورد بررسي قرار دهيم ، برخي از اين فاكتورها شامل: ميزان خلاقيت در كار ، نوآوري هاي عرضه شده، ميزان بازديد كنندگان از سايت، تجربه كاربري، تجربه هاي خوب و بد خريد، روش هاي بازاريابي و موارد مختلفي ديگر كه حدي كه قابل بررسي باشد، هستند. ما با استفاده از فاكتورهايي كه عرض كرديم سعي كرده ايم بهترين فروشگاه هاي اينترنتي ايران را در اين مطلب ليست كنيم.

ويژگي هاي يك فروشگاه انلاين  قابل اعتماد چيست؟

 

فروشگاه هاي اينترنتي هر كدام ويژگي هاي مثبت و منفي خود را دارند، و شايد يكي از دلايلي كه اشخاص تمامي خريد هاي خود را تنها از يك فروشگاه اينترنتي انجام نمي دهند همين موضوع باشد. در ابتداي اين مقاله مي خواهيم ويژگي هاي بهترين فروشگاه اينترنتي و يك فروشگاه آنلاين خوب و معتبر را عنوان كنيم تا در ابتدا بدانيم كه بهترين فروشگاه اينترنتي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد.

 

لازم است بدانيد كه يكي از مهم ترين و اصلي ترين ويژگي كه هر فروشگاه اينترنتي بايد آن را داشته باشد اين است كه بايد تجربه كاربري خوب و دلپذيري داشته باشد به اين معني كه كاربري كه از سايت بازديد مي كند حتي اگر خريدي هم انجام ندهد اما حس خوبي را تجربه كند.

 

حفاظ درب ورودي منزل و روي ديوار

۷۴ بازديد

 

 حفاظ درب ورودي منزل و روي ديوار

امروزه انواع مختلفي از درب ها در مكان هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند. كه با قاب آهني نصب مي گردند. حفاظ درب اما به نوعي براي حفاظت از درب هاي ساختماني و

همچنين ساختماني مورد استفاده است.

شما ميتوانيد همچنين در انباري ها و مغازه ها از اين نوع گادها استفاده كنيد، تا ميزان حفاظت را افزايش دهيد، به طور كلي مي توان گفت: كه اين نوع درب ها از تسمه هاي فلزي تشكيل شده

اند كه به وسيله يك سري پيم هاي فلزي به همديگر متصل خواهند شد و در يك قاب فلزي قرار مي گيرند كه آن ها را به صورت كشويي حركت مي دهد.

امروزه انواع مختلفي از درب ها در مكان هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرند.

كه با قاب فلزي نصب مي گردند. حفاظ درب منزل  اما به نوعي براي حفاظت از درب هاي ساختماني و همچنين آپارتماني مورد استفاده است.

شما ميتوانيد همچنين در انباري ها و مغازه ها از اين نوع درب ها استفاده كنيد.

تا ميزان حفاظت را افزايش دهيد. به طور كلي مي توان گفت كه اين نوع درب ها از تسمه هاي فلزي تشكيل شده اند.

كه به وسيله يك سري پيم هاي فلزي به همديگر متصل خواهند شد.

و در يك قاب فلزي قرار مي گيرند كه آن ها را به صورت ريلي حركت مي دهد.

 

آشنايي با حفاظ درب منزل

 

اگر شما هم ميخواهيد از اين نوع درب ها استفاده كنيد .

بهترين راه اين است كه تماما با آن ها آشنا شويد.

درب هاي آكاردئوني در واقع كمترين ميزان فضا را از راه پله شما اشغال خواهند كرد.

و به همين دليل هم گفته مي شود كه براي عبور و مرور مزاحمتي نخواهند داشت.

شما ميتوانيد انواع مختلفي از اين درب ها را مورد استفاده قرار دهيد.

كه البته متداول ترين نوع آن ها درب هاي آكاردئوني سه لوزي و يا سه گل هستند.

كه معمولا امنيت خانه شما را تا ?? درصد تضمين مي كنند.

و به همين علت هم استفاده از آن ها نسبت به سايرين رايج تر است.

امروزه در بيشتر مكان ها براي اينكه بتوانيد امنيت را ايجاد كنيد نيازمند نرده هستيد.

و در اين بين مي توان گفت كه براي درب ها مورد استفاده ترين نوع نرده ها همين درب هاي آكاردئوني هستند.

بيشتر افرادي كه در اين زمينه فعاليت مي كنند براي درب ها قفل هايي را نيز در نظر ميگيرند.

كه شما ميتوانيد با تعداد حلقه هاي بيشتر از آن ها استفاده كنيد.

و همچنين براي اطلاع از انواع نرده پنجره با كارشناسان حفاظ سازه تماس بگيريد.

 

 

شرايط حفاظ درب منزل  استاندارد چيست؟

اين نوع درب ها هم مانند تمامي مصالح و بخش هاي ديگري كه در يك ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد.

بايد شرايط بسياري را داشته باشد كه شما بتوانيد در نهايت امنيت آن ها را تا حد زيادي حفظ كنيد.

از جمله اين شرايط مي توان به موارد زير اشاره كرد:

 

نصب حفاظ درب منزل

· مقاطع كناري در اين نوع درب ها داراي ابعاد خاصي هستند .

كه از جمله آنها ميتوان به ابعاد ?? در ?? اشاره كرد.


· ابعاد ريلي نيز بايد به صورت ?? در ?? باشند.


· شما بايد از تسمه هايي استفاده كنيد كه مقطعي برابر با ?? در ? دارند.

 

كاربرد حفاظ درب منزل  چيست؟

حفاظ درب منزل  اما نسبت به ساير درب ها استفاده هاي فراواني دارد.

كه از جمله آنها ميتوان به بالا بردن ميزان امنيت در ساختمان هاي چند واحده اشاره كرد.

اگر شما از اين نوع درها در ساختمان هاي مسكوني و يا تجاري هم استفاده كنيد هيچ مشكلي نخواهد شد.

شما همچنين ميتوانيد از اين نوع درب ها در قفل هاي خارجي مانند محوطه هاي پاركينگ و … استفاده كنيد.

 

 

قفل درب هاي آكاردئوني

اگر شما از انواعي از قفل ها براي حفاظ درب منزل  خود استفاده كنيد .

ضمن اينكه مي توانيد استانداردهاي مربوط به امنيت را بالا ببريد قادر خواهيد.

بود قفل هاي آن ها را نيز عوض كنيد.

دقت داشته باشيد كه اين نوع از قفل ها معمولا به دو صورت وجود دارند،

شما بايد بدانيد كه هر دوي اين قفل ها بايد به صورت همزمان باز و بسته شوند.

چرا كه در غير اين صورت نمي توانيد درب اصلي را باز كنيد. شما همچنين ميتوانيد.

از يك قفل سوم هم در اين زمينه بهره مند شويد.

كه البته بايد حين ساخت و سفارش اين موضوع را به سازنده اعلام كنيد.

تا جاي لازم را در نظر داشته باشد. گارد آهني در اصطلاح حفاظ هايي دارد.

كه به صورت مشبك هستند و جنس آن ها نيز از آهن است و به عنوان يك حائل امنيتي مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

حفاظ درب منزل  براي ايجاد امنيت در ساختمان

در انتخاب انواع درب هاي آكاردئوني بايد به نكات بسياري توجه داشته باشيد كه از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

?? دربي كه شما انتخاب ميكنيد نبايد كمتر از سه لوزي باشد.

درب هاي سه لوزي در واقع به امنيت بيشتر خانه و ساختمان شما كمك خواهد كرد.

?? درب موردنظر شما بايد قفل محكم و ايمن داشته باشد.


?? قسمت ريلي در دربهاي شما نبايد سخت و سفت باشد

و بهترين راه اين است كه شما از روان كننده استفاده كنيد.


?? پروفيل هايي كه براي اين نوع از درب ها استفاده مي كنيد

نبايد از جنس آهن هاي ضايعاتي باشد.


?? زماني كه درب باز و بسته مي شود، نبايد صداهاي بسياري از خود توليد كند.

 

 

حفاظ درب منزل  امنيت را در چه حدي تامين مي كند؟

درب هايي كه بدين صورت توليد مي شوند معمولا داراي يك سري استانداردهايي هستند.

كه امنيت را در اين زمينه برآورده خواهد كرد. دقت داشته باشيد .

كه در اين حالت، امكان نصب دو يا چند قفل هم براي اين نوع درب ها وجود دارد.

زماني كه اين درب ها با جوش تحت گاز به هم متصل شوند، امنيت را تا حد بسياري برآورده خواهند كرد.

و به همين دليل هم گفته مي شود كه اين نوع دربهاي كاملا ضد سرقت هستند!

براي اين نوع دربها همچنين طرح هاي مختلفي وجود دارد

كه از جمله آنها مي توان به دوگل لوزي، سه گل، پروانه اي و همچنين چهارگل اشاره كرد.

همانطور كه گفته شد، نوع سه گل آن بهترين نوع است و شما ميتوانيد

به آساني براي تامين امنيت از آنها استفاده كنيد.

 

 

نصب حفاظ درب منزل  و نكات آن

در نهايت مي توان گفت كه نصب گارد آهني كاري آسان است اما شما نميتوانيد.

آن را خودتان و بدون مشورت يك متخصص انجام دهيد. بهترين كاري كه در اين زمينه مي توانيد بكنيد.

اين است كه از فردي كه در اين زمينه متخصص است كمك بگيريد.

و همچنين بهترين نوع اين درب ها را براي ساختمان خود انتخاب كنيد.

جوش هايي كه در اين نوع درب ها انجام مي شود معمولا جوش تحت گاز دي اكسيد كربن است .

كه در صنعت هاي آهن از باكيفيت ترين هاست.

شما ميتوانيد از فردي كه در اين زمينه اطلاعات كافي را دارد خريد خود را انجام دهيد.

و ضمن اينكه حفاظ درب منزل  خود را متناسب با ساختمان انتخاب مي كنيد،

هر آنچه بدان نياز داريد نيز به شما گفته خواهد شد.

 

 

حفاظ آكاردئوني حفاظ آهني ايمن و مقاوم

حتما تا پيش از اين با حفاظ آكاردئوني و خاصيت منحصر به فرد آن آشنايي پيدا كرده ايد

و مي دانيد كه امروزه در غالب آپارتمان ها از حفاظ آكاردئوني به جهت بالا بردن سطح ايمني خانه ها استفاده مي شود.

اما اگر قصد خريد اين نوع از درب ها را در ذهن خود مي پرورانيد، طبيعتا توجه

به يك سري نكات در اين زمينه بسيار حائز اهميت مي باشد. چرا كه اين عوامل تأثير

مستقيمي در قيمت حفاظ آكاردئوني دارند كه شما به هنگام خريد اين نوع از درب ها با آن مواجه خواهيد شد.

بنابراين اگر قيمت هاي متفاوتي را از حفاظ آكاردئوني در بازار مشاهده كرديد،

طبيعتا بايستي به دنبال تفاوتي در ساخت و مدل و ساير عوامل ديگر در آن ها بود

تا اين تفاوت قيمت حفاظ آكاردئوني نمود پيدا كند. ما براي سهولت در خريد

شما به ذكر اين علت و عوامل پرداخته ايم تا شما را از سردرگمي اوليه در خريد

حفاظ آكاردئوني رهايي بخشيم. پس اگر درصدد خريد حفاظ آكاردئوني

به جهت امنيت و آسايش بيشتر منزل و مأواي خويش هستيد، ادامه مطلب را از دست ندهيد

تا به درك درست و صحيح تري به هنگام خريد اين نوع از درب هاي ضد سرقت دست يابيد.

 

عوامل مختلف در قيمت حفاظ درب

براي شفاف سازي پيش از خريد حفاظ آكاردئوني بايستي به يك سري نكات

و علل و عوامل اشاره شود كه تمامي اين عوامل در قيمت حفاظ آكاردئوني

در پايان كار دخيل مي باشند تا به اين منظور هر يك از افراد با برآورد اين عوامل مختلف پيش از خريد حفاظ آكاردئوني،

انتخابي شايسته داشته باشند و بودجه احتمالي خود را در اين راستا مدنظر قرار دهند.

 

 

نرده حفاظ چيست؟


آيا شما هم ميدانيد كه يكي از راه هايي كه ميتواند توسط آن ديوارها و همچنين منازل خود را از ورود غيرمجاز حفظ كنيد، نرده حفاظ است.  نرده هاي حفاظ در واقع باعث مي شوند كه شما بتوانيد امنيت خانه خود را حفظ كنيد. شايد تصور كنيد كه اين كار راحت است اما در واقع نصب حفاظ شاخ گوزني يكي از كارهايي است كه بايد با دقت تمام انجام شود. البته دقت داشته باشيد كه موقع انتخاب و همچنين نصب آن بايد به چه نكاتي دقت كنيد.

عوامل مؤثر بر انتخاب نوع نرده حفاظ


انتخاب نرده حفاظ در واقع شامل نكات بسياري مي شود. زماني كه شما ميخواهيد يك حفاظ را انتخاب كنيد بايد بدانيد كه در واقع بايد پول بسياري خرج كنيد تا بتوانيد امنيت را تا حد زيادي برآورده كنيد. هرچقدر هم كه شما هزينه هاي بيشتري را براي حفاظ در نظر بگيريد انتخاب شما نيز متنوع تر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي اضافي هم خوب نخواهد بود. در اين بخش شما را با عوامل موثر در انتخاب نوع نرده حفاظ آشنا كنيم.

كاربري حفاظ هم بسيار مهم است. شما بايد امنيت نرده حفاظ را حفظ كنيد. بايد در اين زمينه انتخاب هاي خود را به دقت بررسي كنيد. ارتفاع و همچنين پيچيدگي هايي كه در اين زمينه وجود دارد به شما اجازه خواهد داد كه كار خريد و فروش نرده حفاظ را به آساني انجام دهيد. اگر شما حتي در يك محل امن هم در وسط شهر زندگي كنيد دست شما باز است كه حفاظ هاي ساده اي مانند حفاظ هاي سرنيزه اي استفاده كنيد.

اگر شما در خارج از شهر زندگي مي كنيد، نرده حفاظ مي تواند شامل شاخ گوزن و يا نيزاري مي شود. شما همچنين مي توانيد از حفاظ هاي سنگين استفاده كنيد.

 

نرده حفاظ بسته به چه عواملي است؟


در واقع زماني كه شما ميخواهيد نرده حفاظ را خريداري كنيد مانند بخش هاي ديگر بايد به سليقه مالك اين است كه بايد به آن دقت كنيد و در واقع حفاظ هاي ديواري براي زيباتر كردن ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند پس بايد به ويژگي هاي مختلف آن دقت كنيد.

ويژگيهاي نرده حفاظ
شما بايد در حين خريد نرده حفاظ به نكته ها و ويژگي هاي اين نوع حفاظ ها هم مشخص كنيد. ويژگي هاي مختلف از جمله موارد زير مي توانند در خريد نرده حفاظ حائز اهميت باشند.

 

ويژگي هاي نرده حفاظ

 

جنس حفاظ يكي از مهم ترين موارد در انتخاب نرده حفاظ است.

همانطور كه گفتيم تقريبا همه حفاظ هايي كه در شهر وجود دارند از جنس فولاد و يا آهن هستند. آنچه كه بايد بدان دقت كنيد اين است كه علاوه بر جنس حفاظ، ارتفاع حفاظ هم ميتوانيد متفاوت باشد اما معمولا نرده حفاظ با ارتفاع بين يك متر تا يك متر و نيم ساخته مي شود. ارتفاع در واقع از جمله مهمترين بخش هايي است كه روي قيمت حفاظ ها اثر گذار خواهد بود. ضمن اينكه شما ميتوانيد ارتفاع هاي مختلفي را انتخاب كنيد اين نكته هم حائز اهميت است كه ارتفاع بايد به گونه اي باشد كه امنيت ساختمان را حفظ كند.

 

تراكم و نوع حفاظ


تراكم در واقع با استفاده از ميله دردهاي عمودي در هر متر متفاوت است. هرچقدر كه تراكم بالاتر باشد ميله هاي عمودي به هم نزديك تر خواهد بود. تراكم پايين به معني فاصله بيشتر ميله ها خواهد بود. هرچقدر كه تراكم كمتر باشد، هزينه هاي مربوط به ساخت حفاظ هم پايين تر خواهد بود. تراكم اين نوع حفاظ ها باعث امنيت بسيار بيشتر خواهد شد و زيبايي زيادي هم خواهد بود. نرده حفاظ به انواع مختلفي تقسيم بندي مي شود كه از جمله آنها مي توان به طرح هاي سرنيزه اي، شاخ گوزني و همچنين بوته اي، نيزاري و ليليوم است.

 

نرده حفاظ شاخ گوزني


يكي از رايج ترين انواع حفاظ هايي كه مورد استفاده قرار مي گيرد حفاظ شاخ گوزني است. اين نوع نرده ها در واقع به دليل شباهت زيادي كه به شاخ گوزن دارند به اين نام شهرت يافته اند. هزينه اين نوع نرده ها نسبت به ساير نرده ها بالاتر است. هرچند كه براي اين محصولات در واقع محدوده قيمت مشخصي وجود ندارد و مي توان گفت كه قيمت نرده ها به تعداد شاخه، عرض و ارتفاع آنها بستگي دارد. اين نوع نرده حفاظ معمولا مزيت هاي بسياري دارد كه از جمله آنها ميتوان به امنيت بالاي آن ها اشاره كرد. عبور از بالاي اين حفاظ ها تقريبا غيرممكن است و ميتوان گفت كه خمكاري هاي كه رو به بيرون است و همچنين در جهت هاي مختلف قابل استفاده خواهند بود. همانطور كه گفتيم زيبايي هاي اين نوع از حفاظ ها در واقع از بزرگترين مزيت هاي آن هاست. مزيتي كه شما ميتوانيد با رنگ آميزي هاي زيبا آن را دو چندان كنيد.

براي از اطلاع از قيمت نرده حفاظ روي ديوار با آهن ايرانيان در تماس باشيد.

نرده حفاظ سرنيزه اي

 

نرده حفاظ سرنيزه اي


يكي از انواع نرده حفاظ، حفاظ سرنيزه اي است. اين نوع حفاظ ها متشكل از ميله هاي عمودي است. حفاظ سرنيزه اي اما يكي از انواع نوستالژيك حفاظ ها به شمار مي آيد كه همه ما آنها را ميشناسيم. همچنان مي توان گفت كه مشتري هاي پروپا قرصي هم وجود دارد. اين محصول هاي حفاظتي اما براي كاربران به انواع مختلف ساخته خواهد شد. اين محصول حفاظتي در اندازه هاي مختلفي ساخته مي شوند كه از جمله آنها ميتوان به ارتفاع 100 متري، 120 متري و همچنين 150 متري اشاره كرد.

 

نرده پنجره ساده و نرده ديوار


نرده ديوار و يا حفاظ پنجره هم يكي از انواعي است كه بايد آن را مورد استفاده قرار دهيد. از جمله مدل هاي بسيار كاربردي هم در اين زمينه مورد استفاده قرار مي گيرد كه در مدل هاي يك طرفه، دو طرفه و سه طرفه توليد خواهد شد. تمامي افرادي كه در اينجا براي شما مي سازند، مدلهايي كه در اين زمينه وجود دارد، از طراحي هاي ساده برخوردار هستند. همانطور كه ميدانيد انواع قديمي ترين از اين نرده ها نيز وجود دارد كه ميله هايي عمود بودند كه سر آن به يك تيغه سرنيزه اي ختم خواهد شد.

استفاده از اين نوع حفاظ ها در انواع ديوارها مورد نياز است تا بتوان در اين زمينه امنيت را ايجاد كرد. اگر شما هم ميخواهيد نرده حفاظ را خريداري كنيد بهتر است از مكان هاي معتبر در اين زمينه استفاده كنيد تا خريد امني را داشته باشيد.

منبع: حفاظ آكاردئوني

 

 

 

 

 

اهميت تربيت بدني در دبيرستان

۸۶ بازديد

اهميت تربيت بدني در دبيرستان

فوايد زيادي كه دانش آموزان از كلاسهاي آموزش بدني دبيرستان دريافت مي كنند وجود دارد كه باعث مي شود دانش آموزان در بزرگسالان مسئول شوند كه از اهميت يك سبك زندگي سالم آگاه هستند. دانش آموزان دبيرستاني سطح بالاتري از دانش مربوط به سلامت كلي را حفظ مي كنند كه به آنها كمك مي كند تا در مورد سلامت ، ايمني و بهزيستي خود تصميم گيري هاي تحصيل كنند.

تناسب اندام منظم

آمادگي جسماني يك مؤلفه مهم براي پيشبرد يك سبك زندگي سالم است. گنجاندن فعاليت تناسب اندام منظم به دانش آموزان كمك مي كند تا تناسب اندام خود را حفظ كنند ، قدرت عضلاني را توسعه داده و سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشند. يك فعاليت تناسب اندام منظم ، جذب مواد مغذي توسط بدن را بهبود مي بخشد ، فرايندهاي هضم را بهبود مي بخشد و فرآيندهاي فيزيولوژيكي را افزايش مي دهد.

اعتماد به نفس ايجاد مي كند

مشاركت در تربيت بدني در دبيرستان تأثير مثبتي بر شخصيت ، شخصيت و عزت نفس دانش آموز مي گذارد. علاوه بر اين ، فرايند تيم سازي مهارت هاي ارتباطي و مهارت هاي لازم براي همراهي و همكاري با دانشجويان با اقليت ها و شخصيت هاي مختلف قومي را تقويت مي كند.

مهارت هاي حركتي را توسعه مي دهد

تربيت بدني در دبيرستان براي رشد مهارت هاي حركتي و تقويت رفلكس ها ضروري است. هماهنگي دست و چشم و همچنين حركات خوب بدن بهبود مي يابد كه به پيشرفت وضعيت سالم بدن كمك مي كند.

j8c2_j.jpg

بهداشت و تغذيه

تربيت بدني اهميت سلامت جسمي را به دانش آموزان مي آموزد. دبيرستان دوره اي است كه دانش آموزان به تفسير معني "اضافه وزن" و اختلالات خوردن غلبه مي كنند. سلامت جسمي و آموزش ، دانش آموزان را از شيوه هاي درست غذا خوردن و دستورالعمل هاي اساسي براي تغذيه آگاه مي كند.

استرس را تسكين مي دهد

دانش آموزان دبيرستاني به دليل برنامه درسي ، مشق شب ، خانواده ها و فشار همسالان ، استرس قابل توجهي دارند. مشاركت در ورزش ، فعاليتهاي تفريحي يا ساير اشكال آمادگي جسمي روشي براي كاهش استرس ارائه مي دهد.

ملاحظات

درمورد فعاليتهاي بدني براي برخي از دانشجويان داراي مسائل بهداشتي ممكن است ملاحظات ويژه اي لازم باشد و دانشجويان بايد تحت نظر پزشك عمل كنند.

منبع : http://donyayetebsonati.blogtez.com

 

بهترين تشك براي ديسك كمر چه ويژگي هايي دارد؟

۷۴ بازديد

بهترين تشك براي ديسك كمر چه ويژگي هايي دارد؟

bi1b_w2.jpg

همه ما فارغ از اينكه سالم بوده يا از يك بيماري رنج مي­ بريم، براي يك خواب راحت مستحق يك تشك عالي هستيم. اما اگر از مشكلات ديسك كمر رنج مي­ بريم، خريد بهترين تشك براي ديسك كمر اولين قدم براي متوقف ساختن و بهبود بيماري شما خواهد بود. البته مشروط بر اينكه تشك خريداري شده، واجد استانداردهاي روز دنيا باشد. پس لازم است قبل از خريد، با مطالعه و آگاهي از مشخصات يك تشك استاندارد قدم اول را مستحكم برداريد. ما براي آمادگي شما مطالبي را جمع آوري كرده ايم تا با مطالعه آن، تصميمي بهتر و منطقي تر بگيريد.

چه مراقبت­هايي براي ديسك كمر الزامي است؟

 شما بايد ستون فقرات خود را در يك راستا نگه داريد. اگر يك تشك داريد كه خيلي نرم يا محكم است، باعث مي­ شود كمر شما از موقعيت طبيعي خود جابجا گردد. اگر مي خواهيد وضعيت خود را بهبود بخشيد يا مي خواهيد يك شب، مناسب بخوابيد، جستجو براي بهترين تشك براي ديسك كمر الزامي است.

يك تشك با كيفيت خوب مثل تشك­ بست تركيه مدل طبي مديكال ، تشكي ايده‌­آل براي كاهش فشار و پشتيباني از ستون فقرات خواهد بود. منظور ما از كاهش فشار، توانايي تشك براي مهار قسمت هاي سنگين  بدن است و بعلاوه آن، قرار گرفتن ستون فقرات در حالت طبيعي خواهد بود. حمايت از بدن و كاهش فشار وارده به اعضاي آن در حين خواب دو مقوله جدا هستند.

كاهش فشار مربوط به نرمي يك تشك خواهد بود و حمايت بيشتر به استحكام و سفت و سخت بودن آن سروكار دارد. به عنوان مثال، شما مي خواهيد بر روي يك سطح نرم و راحت بخوابيد تا از درد، فشارهاي وارد شده به اعضاي بدن رهايي پيدا كنيد و در عين حال نمي خواهيد خيلي در سطح بستر فرو بريد. اينجاست كه حمايت و نرمي هم راستاي با هم ولي جداي از هم مورد نظر مي ­باشند. يك تشك عالي، تعادل كامل ميان هر دو عامل را فراهم مي كند.

3 فناوري موجود در ساخت بهترين تشك­ براي ديسك كمر

تشك ها از مواد مختلفي ساخته مي­ شوند اما در نهايت ما بدنبال بهترين تشك براي ديسك كمر هستيم، اين تشك ها معمولا از فناوري­هاي زير استفاده مي­كنند:

فوم حافظه :

فوم حافظه يك ماده نرم است كه شكل خود را با توجه به ساختار بدني كه بر آن دراز كشيده حفظ مي كند و در واقع حالت آن را به خود مي­ گيرد. از اين رو اصطلاح “حافظه” براي آن استفاده مي­شود. هنگامي كه روي تختي كه از فوم حافظه ساخته شده است، دراز مي­ كشيد به فرم بدن شما مطابقت پيدا مي­كند و آن شكل را در طول شب حفظ مي كند. اين نوع به طور معمول يك انتخاب عالي است.

از آنجا كه فوم حافظه در تخت هاي ارزان قيمت سريع تر از بين مي رود، مهم است كه برندي را كه انتخاب مي كنيد، معتبر باشد و ضمانت نامه نيز ارائه كندبرند كلبك تركيه از آن دسته برندهاي با كيفيت و صاحب دانش در زمينه توليد تشك است كه با توليد انواع تشك براساس نياز مصرف­ كنندگان، خود را در عرصه جهاني معرفي كرده است.

تركيبي:

اين تخت خواب­ها يك پايه داخلي يا سيم پيچ را با يك فوم حافظه يا لايه بالاي لاتكس تركيب مي كنند. اين نوع تختخواب يكي ديگر از گزينه هاي انتخاب بهترين تشك براي  ديسك كمر هستند. هيبريدها، تركيبي ايده آل براي كاهش فشار هستند اما معمولا گران هستند.

لاتكس:


اين تشك ها مشابه فوم حافظه هستند، اما به جاي فوم، از  لاتكس استفاده مي­ كنند. لاتكس بصورت طبيعي از شيره درخت Hevea Brasiliensis ساخته مي شود، البته امروزه لاتكس بيشتر بصورت مصنوعي توليد مي­ شود كه محصولي مبتني بر نفت است. اغلب، تشك هاي لاتكس را براي ديسك كمر توصيه مي ­كنند، اما قبل از خريد اين نوع تشك بايد نسبت به عارضه خود آن را امتحان كنيد زيرا ممكن است براي شما بيش از حد سفت بوده و همين سفت بودن باعث افزايش علائم در شما شود.

سخت و محكم بودن تشك لازم است؟

اغلب به افراد دچار كمردرد توصيه مي شود كه روي يك سطح فوق العاده سفت و حتي كف زمين بخوابند. با اين حال، اين توصيه گاهي مي تواند آن را حتي بدتر كند. بنابراين اين توصيه شايد براي چند بيمار مناسب باشد ولي الزاما براي همه نمي­ تواند گزينه اي خوب و عملي باشد. بنابراين بايد بدنبال بهترين تشك براي ديسك كمر باشيم، از سوي ديگر همانطور كه گفتيم، اگر ديسك كمر داريد، حفظ تراز صحيح ستون فقرات هنگام خوابيدن بسيار مهم است.

يك سطح خيلي محكم به هيچ وجه امكان كانتورينگ را نمي دهد. نتيجه اين كه، اجازه نمي ­دهد ستون فقرات شما به شكلي كه بايد باشند سرجاي خود قرار بگيرند، بنابراين همواره اين نكته را در انتخاب تشك مناسب مدنظر قرار دهيد. البته شايد سوالي كه خيلي پرسيده شود اين است كه آيا يك تشك بد مي تواند باعث ايجاد ديسك كمر شود؟ گرچه تشك بد باعث ديسك كمر نمي شود، اما مي تواند روند بهبودي را طولاني يا از آن جلوگيري كند. خوابيدن روي تشك نامناسب همچنين مي­تواند روند تخريب را تسريع كند.

با توجه به اين نوشته و همچنين مقاله ا­ي با عنوان  بهترين تشك طبي كه در سايت ما موجود است، وقتي نوبت به انتخاب بهترين تشك براي ديسك كمر مي­ رسد، فهميديم كه فوم حافظه دار و هوشمند معمولاً در اينجا بهترين عملكرد را دارند. شما به چيزي نياز داريد كه توده هاي بدني شما را در خود نگه بدارد و در عين حال به مقدار كافي هم باشد. از آنجا كه فوم حافظه براي محصور كردن تمام منحني هاي شما طراحي شده است ،

اين ماده عالي است زيرا پيچيدن ستون فقرات و خارج شدن از تراز اصلي خود يكي از بزرگترين عوامل بوجود آورنده­‌ي درد كمر و ديسك است و فوم­هاي حافظه دار تقريبا مانع رخ دادن اين اتفاق مي­ شود. بنابراين به نظر مي­ رسد براي خريد بهترين تشك براي ديسك كمر بايد موارد گوناگوني را از نوع مواد و تكنولوژي مورد استفاده تا تضمين كيفيت را مد نظر قرار دهيم تا به بهترين و مناسب ترين تشك براي رهايي از درد كمر و بهبودي برسيم. البته نبايد اين نكته را از ذهن دور ساخت كه طرز خوابيدن هم علاوه بر نوع تشك بسيار موثر است.

در پايان يادآور مي­ شويم،  راههاي متفاوتي براي بهبود دردهاي مزمن وجود دارد ولي همه كارشناسان و متخصصان حوزه ارتوپد در يك موضوع متفق القول هستند و آن انتخاب صحيح تشك براي متوقف كردن دردهاي مذكور است و اين نتيجه حاصل نمي­ شود مگر با خريدي مبتني بر اطلاعات در اين حوزهبرندهاي مطرح خارجي با اتكا بر دانش روز دنيا، سالهاست توليد بهترين تشك براي ديسك كمر را با هدف بهبود درد، در خط توليد خود دارند.

منبع : https://bestkelebek.ir/

 

 

معرفي كتاب چيزهاي تيز

۷۸ بازديد

رمان چيزهاي تيز اثر گيليان فلين، نويسنده‌ي آمريكايي، است كه در سال ???? روانه‌ي بازار شد. كتاب چيزهاي تيز را مي‌توان در دسته‌ي آثار داستاني، رازآلود و هيجاني قرارداد. گيليان فلين در رمان خود به روايت داستان كميل پريكر مي‌نشيند. كميل روزنامه‌نگاري است كه بايد به شهر زادگاهش بازگردد تا از چند قتل زنجيره‌اي وحشيانه گزارش تهيه كند. برگردان فارسي رمان چيزهاي تيز اثر گيليان فلين به ترجمه‌ي مهدي فياضي كيا و به همت انتشارات چترنگ در اختيار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

در ادامه درباره‌ي اين اثر بيشتر مي‌خوانيم.

خلاصه‌ي داستان

كميل پريكر خبرنگار جواني است اهل شيكاگو،‌ با گذشته‌اي پرماجرا. آن هنگام كه خبر گم‌شدن دومين دختر نيز در شهر زادگاهش مي‌رسد، رئيس او كه برايش مانند پدر است كميل را مي‌فرستد تا گزارشي از اين ماجرا تهيه كند. چه كسي مي‌گويد نمي‌توانيد يك‌بار ديگر به شهر خودتان برگرديد؟ اما سؤال اصلي آن است كه آيا كميل واقعاً مي‌خواهد به آنجا بازگردد؟ بودنش در شيكاگو به‌جاي پودانك دليلي دارد و خطري كه از جانب گذشته و آشفتگي رواني‌اش تهديدش مي‌كند، كم از خطري نيست كه از جانب آن قاتل زنجيره‌اي متوجه اوست.

 كمتر از يك سال پيش جنازه‌ي حلق‌آويز دختري با دندان‌هاي كشيده‌شده پيدا شد. حال نيز دختر ديگري در همان سن‌و‌سال گم‌شده و محلي‌ها نگران‌اند همان بلا سر او آمده باشد. كمي بعد، جنازه‌ي او نيز در فاصله‌ي اندك ميان دو ساختمان پيدا مي‌شود و همه مي‌دانند كه اين تازه اول ماجراست.

 كميل بايد در شهر بگردد و سعي كند به كمك كارآگاهي كه از كانزاس براي كمك فرستاده‌اند، هر اطلاعاتي كه مي‌تواند از مردم يا كلانتر يك‌دنده‌ي شهر بگيرد. با خانواده‌ي قربانيان ملاقات مي‌كند و خوشبختانه يا بدبختانه، مجبور مي‌شود با هم‌كلاسي‌هاي سابقش نيز ديدار داشته باشد.

 بزرگ‌ترين ارتباط كميل با آن شهرْ خانه‌ي پدري‌اش است؛ خانه‌اي كه حالا پدر، مادر ناتني و ناخواهري‌‌اش آنجا زندگي مي‌كنند. همه‌ي ما مي‌دانيم زمان‌هايي كه به خانه‌ي پدر و مادرمان بازمي‌گرديم چه رفتاري پيدا مي‌كنيم. خيال مي‌كنيم دوباره كودك هستيم و منتظر توجه و مراقبت از سوي آن‌هاييم. داستان كميل اما… بگذاريد بگويم پر از كمبود است و برخي زخم‌هاي آدم انگار هيچ‌گاه قرار نيست بهبود يابند.

داستاني جذاب پر از شخصيت‌هاي نچسب

 پيش‌ازاين اثر، رمان دختر گمشده نيز از گيليان فلين سروصداي زيادي كرد. اگر طرفدار قلم او باشيد و آثارش را دنبال كنيد، مي‌دانيد كه هر جا اسم گيليان فلين بيايد بايد منتظر چند شخصيت نچسب و دوست‌نداشتني در كتابش نيز باشيم. فلين استاد خلق چنين شخصيت‌هايي است و كاري مي‌كند خواننده در هر صفحه هزار بار خدا را بابت خانواده و دوستان عزيز و مهرباني كه دارد شكر كند. اگر هوس كرده‌ايد شاهد جنجالي خانوادگي باشيد كه آشفته‌تان كند، كتاب چيزهاي تيز گيليان فلين را بخوانيد!

شخصيت‌محور، طرح داستان غيرقابل‌پيش‌بيني و پاياني خوب

 طرح داستان در كتاب چيزهاي تيز پر است از چرخش‌هايي كه خواننده شايد نتواند كاملاً پيش‌بيني‌اش كند اما خيلي هم دور از ذهن نيستند. اين اما دليلي بر خوب نبودن آن چرخش‌ها نيست. يكي از مشخصه‌هاي كتابي خوب، داشتن پاياني خوب است و يك پايان خوب، پاياني است كه با عقل و كليت داستان جور دربيايد و منطقي باشد. كتاب چيزهاي تيز از اين نظر هيچ‌چيز كم ندارد.

 اما اين كتاب بيشتر از داشتن طرحي جذاب و پاياني معقول، به‌شدت شخصيت‌محور است. كتاب چيزهايي تيز تماماً درباره‌ي شخصيت‌هايي است كه چندان هم به دل مخاطب نمي‌نشينند. شخصيت اصلي، كميل، اما متفاوت است؛ كاراكتر پيچيده‌اي دارد و با موضوعات و مشكلات پيچيده نيز سروكار دارد.

 زماني كه درباره‌ي خانواده و گذشته‌اي كه او از آن مي‌آيد بخوانيد، همه‌چيز برايتان روشن مي‌شود. شايد با برخي تصميماتش موافق نباشيد و برخي رفتارهايش را تائيد نكنيد اما در مقايسه با ديگران، او را بيشتر دوست خواهيد داشت.

كتابي براي رمان‌خوان‌هاي غيور با اعصاب قوي!

گرچه اين رمان آن‌قدر خوب و جذاب است كه شايد بخواهيد به هركسي پيشنهادش دهيد، بايد بگويم اين كار درست نيست. به چند دليل؛ اولين و واضح‌ترين دليل آنكه برخي افراد شايد تحمل اين اندازه تاريكي و خونريزي كه نويسنده به داستانش مي‌افزايد نداشته باشند.

بسيار زيادند داستان‌هاي كارآگاهي و رازآلودي كه عادي‌اند و خوانندگان عادي را وارد كشمكش با ضدقهرماني مي‌كنند كه تا حدودي غيرعادي و گاهي حتي يك رواني تمام‌عيار است. اينجا اما قهرمان داستان جداي از اوضاع نابساماني كه درگيرش شده، خودْ شخصيتي پر‌حاشيه و آشفته است.

در متن داستان شرح دقيق خود‌آزاري،‌ مصرف مواد مخدر و حيوان‌آزاري آمده است. مرگ و وحشت موضوعاتي هستند كه نويسنده از بي‌پرده‌گويي درباره‌شان ابايي ندارد. روابط ميان افراد دوپهلو و نيشدار است و گفتني بخواهيم انسان‌هاي شاد و خوشبخت را مضحكه قرار دهيم.

به اين دلايل مطالعه‌ي كتاب چيزهاي تيز به خوانندگاني كه دنبال پاياني خوش‌وخرم و داستاني پر از اميد و وعده‌ي آينده‌اي بهتر هستند، پيشنهاد نمي‌شود.

سريالي با اقتباس از كتاب

كتاب چيزهاي تيز چنان داستان تأثيرگذاري دارد كه در سال ???? سريالي كوتاه در هشت قسمت با اقتباس از آن توليد و از شبكه‌ي اچ‌ بي ‌او پخش شد و موفقيت‌هاي بسياري كسب كرد. اين زنجيره توانست جايزه‌ي گلدن‌گلوب را براي بهترين نقش مكمل زن و بهترين سريال كوتاه از آن خود كند.

برشي از كتاب

«گاهي فكر مي‌كنم بيماري درون هر زني است و تنها منتظر لحظه‌ي مناسب است تا خود را نشان دهد. در تمام عمرم زن‌هاي بيمار بسياري را مي‌شناختم. زناني با دردهاي مزمن و بيماري‌هايي هميشگي. زناني با شرايط خاص. مردها نيز حتماً استخوان‌درد و كمر‌درد را تجربه مي‌كنند؛ شايد لازم باشد يكي دو بار زير تيغ جراحي بروند، لوزه‌اي را دربياورند، پروتز براقي را جاي استخوانشان كار بگذارند. زن‌ها اما تحليل مي‌روند.»

سخن آخر

چيزهاي تيز به لحاظ روان‌شناختي تاريك و آزاردهنده است و مخاطب را آشفته مي‌كند. در كل اما آن را شايد بتوان يك سروگردن بالاتر از جاهاي تاريك و يك پله پايين‌تر از دختر گمشده ارزيابي كرد. كتاب جاهاي تاريك شبيه به هيچ كتاب ديگري نيست؛ سرد، تاريك و فراموش‌نشدني است و خواننده را با خود به سفر مي‌برد. اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ي رمان چيزهاي تيز اثر گيليان فلين هستيد، همين حالا مي‌توانيد آن را از وب‌سايت كاواك خريداري نماييد.

خريد كتاب چيزهاي تيز از كاواك